University of Borås

Borås Academic Digital Archive (BADA) >
Studentuppsatser & examensarbeten / Student Papers >
Institutionen Handels- och IT-högskolan / School of Business and IT >
Företagsekonomi / Business Administration >
Kandidatuppsatser / Bachelor theses (Business Administration) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2320/14257

Files in This Item:

File Description SizeFormat
VT2014KF33.pdf446.42 kBAdobe PDFView/Open
Title: Kundlojalitet inom dagligvaruhandeln
Other Titles: Consumer loyalty within grocery stores
Authors: Spiegel, John
Department: Högskolan i Borås/Institution Handels- och IT- högskolan (HIT)
Issue Date: 24-Oct-2014
Series/Report no.: Kandidatuppsats
VT2014KF33
Programme: Kandidatutbildning i företagsekonomi
Publisher: University of Borås/School of Business and IT
Media type: text
Keywords: Lojalitet
kundlojalitet
dagligvaruhandel
beteende
Loyalty
consumer loyalty
grocery stores
behavior
Abstract: Att ha lojala kunder är något att sträva efter. Men vad gör en kund lojal? Den har studien försöker att ta reda på det genom att intervjua tio olika svenska personer för att få deras syn på lojalitet som fenomen och vad det innebär att vara en lojalkund för dem. Slutsatsen är att kundlojalitet är en relevant term men när det kom till att vara lojal visade det sig att de flesta av respondenterna inte var lojala, även om de hade ett lojalt beteende. En av de viktigaste faktorerna för deras köpbeteende var den geografiska platsen affären låg på i förhållande till deras eget boende. En av de viktigaste slutsatserna är även att det är genom ditt handlande(beteende) du visar din lojalitet inom dagligvaruhandeln.
URI: http://hdl.handle.net/2320/14257
Appears in Collections:Kandidatuppsatser / Bachelor theses (Business Administration)

SFX Query

All items in Borås Academic Digital Archive are protected by copyright, with all rights reserved.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  The DSpace Foundation